Angliában a járványhelyzet miatt november 5- december 2. között kijárási korlátozás van érvényben, melynek részleteiről a GOV.UK brit kormányzati honlapon tájékozódhatnak.

A londoni konzuli hivatal az adott körülmények között korlátozott nyitva tartással és kapacitással működik, ezért csak a sürgős, halaszthatatlan kérelmek benyújtására van lehetőség.

Kérjük, hogy figyelmesen olvassák el a lenti tájékoztatót, mielőtt online időpontot foglalnak!

HALASZTHATATLAN ÚTI OKMÁNY ÜGYEK

Halaszthatatlannak minősül a magyar útlevél vagy személyi igazolvány iránti kérelem benyújtása akkor, ha a magyar állampolgárnak:

  • egyetlen érvényes úti okmánya sincs, így jelenleg sem utazni, sem személyazonosságát igazolni nem képes; vagy
  • az utazásra vagy személyazonosításra használt útlevelének/személyi igazolványának érvényessége 2021. január 31. előtt jár le.

FIGYELEM! A fenti kategóriák egyikébe sem tartozik bele (vagyis nem minősül halaszthatatlannak az ügye annak), aki rendelkezik valamely másik állam útlevelével vagy (utazásra is használható) személyi igazolványával, mely legalább 2021. január 31-ig érvényes.

A még nem anyakönyvezett gyermek útlevél/személyi igazolvány ügyét - annak jelentős ügyintézési idejére tekintettel - a kijárási korlátozás alatt nem tudjuk vállalni. Úgyszintén a névváltoztatással vagy -módosítással együtt kérelmezett úti okmány ügyeket sem.

Kérjük, legyenek egymásra is tekintettel, és csak akkor foglaljanak időpontot, ha ügyük valóban nem tűr halasztást, és ebben az esetben is kizárólag egyetlen úti okmány ügyre! (Aki útlevélre és személyi igazolványra is foglal egyszerre, az egyiket automatikusan törölni fogjuk).

Amennyiben a családban többek úti okmány ügye halaszthatatlan, kérjük foglaljanak egyenként, mindig azt a nevet megadva, akinek a részére az okmány készül.

EGYÉB HALASZTHATATLAN ÜGYEK

Lehetőség van továbbá online időpontot foglalni:

  • útlevél vagy személyi igazolvány eltűnésének bejelentésére
  • sürgős aláírás- vagy másolat hitelesítésre, illetve
  • erkölcsi bizonyítvány igénylésre is.

Minden egyéb ügyben – az ideiglenes magánútlevél kivételével - csak a kijárási korlátozás feloldását követően áll módunkban kérelmet átvenni.

Felhívjuk a figyelmet, hogy az on-line rendszerünkben naponta nyitunk meg újabb időpontokat. Ha egy nap betelik, a következő nap reggelén lehet újra próbálkozni a foglalással.

Ideiglenes magánútlevél igényléséhez nem foglalható on-line időpont. Igénylése feltételeiről és az időpontfoglalás módjáról itt tájékozódhat: https://london.mfa.gov.hu/page/ideiglenes-maganutlevel

***

Az időpontfoglalás szabályai:

  • Külön időpontot kell kérni az egymással össze nem függő ügyek intézésére.
  • A rendszerben kért személyek szám a kérelmezők számát jelenti. Pl. gyermek kérelménél egy személyt kell kiválasztani, ha a szülők egyébként nem kérelmezők.
  • Kérjük, a foglalást visszaigazoló e-mailt hozza magával!
  • Ha a foglalt időpontban nem tud megjelenni, mielőbb gondoskodjon az időpontja módosításáról vagy törléséről, amit a visszaigazoló emailben lehet megtenni!
  • Egy alapügyre egy személy csak egy időpontot foglalhat. Ilyenkor az on-line rendszerünk nem engedi tovább, hanem figyelmezteti a korábbi foglalására.

IDŐPONTFOGLALÁSHOZ KATTINTSON IDE ----> https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu/home 

Az egyes foglalható ügytípusokra vonatkozóan a nagykövetség honlapja (Konzuli információk menüpont alatti legördülő menü) további részletes tájékoztatást tartalmaz. Kérjük, hogy az ügyintézés gördülékenysége érdekében ezeket a tájékoztatókat a megjelenés előtt szíveskedjen alaposan tanulmányozni, és az ügyintézésre minden szükséges dokumentumot magukkal hozni!