Ügyfélfogadási idő, postai úton beadható kérelmek

A konzulátuson az ügyfélfogadás előzetes időpontfoglalás alapján történik. Az időpontfoglalást nem igénylő esetekben a konzulátust munkanapokon 9.30-11.30 között lehet felkeresni.

Az ügyfélfogadási napokról, a munkaszüneti napokról az „Ügyfélfogadás, időpontfoglalás” résznél talál pontos információkat.

A konzulátuson főszabály szerint személyesen kell az ügyeket intézniEgyes ügyek postai úton is intézhetők, ezeket a „Személyesen, illetve postai úton intézhető kérelmek” részben találja. Azon ügyeknél, ahol lehetséges a postai út igénybe vétele, javasoljuk, hogy éljenek ezzel a megoldással.

Ha bármilyen küldeményt küld a konzulátusnak mindig írjon mellé egy kísérő levelet, amelyben leírja mit szeretne, valamint adja meg telefonszámát, e-mail elérhetőségét.

Időpontfoglalás

A személyes ügyintézésre főszabály szerint előzetesen időpontot kell foglalni. Időpontot az „Ügyfélfogadás, időpontfoglalás” oldalon, valamint a főoldalon található  linken keresztül,  illetve  korlátozott időtartamban telefonon az „Ügyfélfogadás, időpontfoglalás” részben leírtak szerint.

Ugyanazon ügyre egy ügyfél csak egy időpontot foglalhat. Amennyiben valaki több időpontot is lefoglal, valamennyi időpontot külön figyelmeztetés nélkül töröljük.

Ha valaki a lefoglalt időpontjában nem jelenik meg, s erről nem értesíti előzetesen a konzulátust, a továbbiakban az újabb időpont foglalásakor hátrébb soroljuk.

Felkészülés az ügyintézésre

honlapon minden egyes konzuli ügyre vonatkozóan részletes tájékoztatót található. Az ügyintézéshez szükséges adatlapok letölthetők a kapcsolódó anyagok közül. A honlapon leírtakon túl egyéb követelmények nincsenek.

Kérjük, hogy először figyelmesen olvassa el a honlapon leírtakat. Ha több ügyet intéz egyszerre, úgy minden egyes ügyre vonatkozó információtnézzen meg (például gyermek anyakönyvezése, útlevél kérelme és apai elismerő nyilatkozat esetén mindezen részeit a honlapnak el kell olvasni).

Ha a honlapon valami nem egyértelmű, akkor kérjük, hogy e-mailben keresse meg a konzulátust a pontos kérdésével.

Kérjük, hogy valamennyi adatlapot előzetesen töltsön le a honlapról és kitöltött adatlapokkal jöjjön a kérelmet beadni. Az ügyintézési idő meghatározásakor azzal számoltunk, hogy az ügyfelek előre előkészítik a dokumentumokat, illetve kitöltik az adatlapokat, ezért ha valakinek helyben kell ezt megtennie, az a nagyobb időigényű ügyeknél a kérelem átvételének megtagadását eredményezheti.

konzuli díjakat készpénzben vagy debitkártyával lehet kifizetni. Kérjük, hogy számolják ki a várható konzuli díjat a „Konzuli díjak” résznél leírtak alapján és ellenőrizzék. Ha az adott hónap 25-én vagy azt követően jönnek ügyet intézni, akkor a konzuli díjat csak készpénzben lehet kifizetni.

Ügyintézés a konzulátuson

Az ügyfeleket az időpont foglalás alapján fogadjuk. Az ügyfelek nagy száma miatt a késésől eredő csúszásokat nem tudjuk kezelni, ezért kérjük, hogy időben érkezzen. Felhívjuk a figyelmet, hogy a késést semmilyen indokkal nem tudjuk elfogadni. Ilyen esetben új időpontot kell foglalnia.

Az időpontfoglalás alapján kizárólag azon ügy intézésére van lehetőség, amelyre a foglalás szól. Más ügyeket, illetve további ügyeket a konzulátussemmilyen indokkal nem vesz át.
Kérjük, hogy a tévedések elkerülése érdekében nézzék meg az „Ügyfélfogadás, időpontfoglalás” részben, hogy pontosan mire kell időpontot foglalnia.

A kérelem benyújtásakor a honalpon meghatározott dokumentumokat, okmányokat kell benyújtani. Amennyiben a kérelem hiányos, az ügyfél hiánypótlási felhívást kap, amelynek teljesítéséig az ügyintézés nem kezdődik meg.

Útlevél kérelmeknél nincs lehetőség hiánypótlásra. A hiányos kérelmeket nem vesszük át és új időpontot kell foglalni. Sürgősségi időpont ilyen esetben sincs.

A konzuli díj megfizetése az ügyintézés feltétele. Amennyiben a díjat nem tudja kifizetni a kérelem benyújtásakor, az eljárás egyáltalán nem indul meg. Ilyen esetben új időpontot kell foglalnia.

A konzulátuson azonnali, illetve sürgősségi eljárásra nincs lehetőség. A honlapon feltüntettük, hogy melyik eljárásnak mennyi a várható ügyintézési ideje, azonban ez csak tájékoztató jellegű, az eljárási idő rövidebb, illetve hosszabb is lehet.

Amennyiben az ügyintézés során a munkatársunk ügyintézési módjával szemben kifgása van, úgy jelezze, hogy az ügyeletes konzul segítségét kéri.

A kérelem benyújtása után

magyarországi ügyintézést igénylő konzuli ügyek állásáról a konzulátus nem tud tájékoztatást adni. Amennyiben érdeklődni kíván, közvetlenül az adott magyarországi hivatalt keresse meg.

A rendszeres telefonok, illetve e-mailek küldése nem gyorsítja meg az ügyintézést, ezért kérjük, hogy várjon türelemmel az eljárás végéig. Amennyiben valamilyen ok miatt az eljárás vége előtt újabb intézkedésre van szüksége, úgy e-mailben keresse meg a konzulátust.

Az eljárás lezárultáról az adott ügy függvényében telefonon, e-mailben vagy postán értesítjük Önt. A kézbesítésekre szintén postán, vagy személyes átvétellel kerülhet sor. A kézbesítés módjával kapcsolatos igényét a kérelem benyújtásakor kell egyeztetnie az ügyintézővel, illetve postán beadott kérelem esetén a kísérőlevélben megírnia.

Az egyes dokumentumok, okmányok átvételére munkanapokon 9.30-11.30között kerülhet sor, amelyhez nem kell időpontot foglalni.

Kapcsolattartás a konzulátussal, visszajelzés

A telefonvonalak zsúfoltsága miatt kérjük, hogy elsősorban e-mailt küldjön a konzulátusnak a consulate.lon@mfa.gov.hu címre, egyszerűsített honosítási ügyekben a honositas.lon@mfa.gov.hu e-mail címre.

Fontosnak tartjuk, hogy az ügyfeleink kiszolgálása magas szakmai színvonalon, udvariasan történjen. Ehhez fontos számunkra az Ön véleménye, ezért kérjük, hogy ha észrevétele, véleménye van az ügyintézéssel kapcsolatban, úgy írja meg a konzulátus e-mail címére. Kérjük, hogy azt is írja meg, ha elégedett volt az ügyintézéssel.