Haláleset magyarországi anyakönyvezése
 

kérelmet személyesen lehet benyújtani, előzetesen lefoglalt időpontban. Az online időpontfoglalásról az ONLINE IDŐPONTFOGLALÁS menüpontban található bővebb tájékoztatás.

1., Amennyiben a külföldön történt halálesetet megelőzően az elhunyt magyar állampolgár külföldön történt születése, házassága vagy válása még nincs Magyarországon anyakönyvezve, akkor a halálesettel együtt ezek hazai anyakönyvezésének kérelmezésére is szükség van.

2., Szükséges dokumentumok:

  • eredeti külföldi, halálesetet bejegyző anyakönyvi kivonat bemutatása (a konzulátus hiteles másolatot készít)
  • hiteles magyar fordítás csatolása (kivéve ha a halotti anyakönyvi kivonat angol, francia vagy német nyelven lett kiállítva)
  • elhunyt magyar születési anyakönyvi kivonatának bemutatása
  • kitöltött adatlap (a lap alján letölthető); az aláírásra a konzulátuson kerül sor
  • az elhunyt magyar állampolgárságának igazolása (magyar útlevél, személyigazolvány, állampolgársági bizonyítvány, honosítási okirat)
  • a kérelmet benyújtó ügyfél érvényes személyazonosító okmányának bemutatása
  • megcímzett, felbélyegzett („Special Delivery”) válaszboríték A4-es méretben.

Az elhunyt magyar útlevelét érvénytelenítés után a helyszínen visszaadjuk. Az elhunyt magyar személyazonosító igazolványát, lakcímigazoló kártyáját, valamint jogosítványát érvénytelenítés céljából Magyarországra küldjük. Írásban jelzett igény esetén a személyazonosító igazolvány érvénytelenítés után visszakérhető.

Halottszállítási engedély

A halottszállítási engedélyre vonatkozó információk az EGYÉB KONZULI ÜGYEK menüpont alatt olvashatók. 

Letölthető adatlap [kérjük, hogy kéken fogó tollal szíveskedjen kitölteni, aláírni, valamint keltezni (aláírás helye, ideje)]:

Haláleset magyarországi anyakönyvezéséhez kitöltendő adatlap