Elveszett, ellopott, eltűnt okmányok bejelentése

Amennyiben magyar okmányát ellopták, vagy elvesztette, ennek tényét be kell jelentenie a magyar hatóságok felé.

A bejelentés megtétele különösen fontos azért, mert az okmányokkal bárki visszaélhet,é s ebből  nagyon komoly kellemetlenségek támadhatnak. Amennyiben az okmányai elvesztését, ellopását nem jelenti be, a későbbiekben minden visszaélésért a felelősség Önt terheli. Kérjük, hogy a bejelentést először a helyi rendőrségen tegye meg, s ha jegyzőkönyvet kap, úgy azt is csatolja (az elvesztést nem lehet a rendőrségen bejelenteni). Egyes rendőrségek nem adnak jegyzőkönyvet, csak egy referenciaszámot, amelyet a bejelentésben kell feltüntetni. Vannak továbbá olyan rendőrőrsök is, amelyek nem fogadnak ilyen bejelentéseket, ez esetben a jegyzőkönyvben nyilatkozzanak, hogy erre nem került sor.

A bejelentést az erre szolgáló formanyomtatványon kell megtenni,amely a lap alján letölthető.

A bejelentést személyesen lehet megtenni a londoni, Edinburgh-i vagy manchesteri konzuli hivatalokban, új útlevél vagy személyi igazolvány igénylésével egyidejűleg, amihez előzetes időpontfoglalás szükséges. Időpontot a https://ifr.mfa.gov.hu oldalon kell foglalni, "Okmányelvesztés bejelentése – új okmány igénylése" ügytípusra. Kérjük, hogy akkor is erre az ügytípusra foglaljanak, ha új okmányt egyébként nem szeretnének igényelni, csak az elvesztést/eltulajdonítást bejelenteni.

Amennyiben a fenti három konzuli hivatalban történő személyes megjelenés aránytalan nehézséget okozna, a jegyzőkönyvet postán is be lehet küldeni, ez esetben azonban azt tiszteletbeli konzul előtt kell aláírni. A tiszteletbeli konzulok Cornwallban, Walesben, valamint Észak-Írországban működnek, pontos elérhetőségeik a jelen honlap „Tiszteletbeli konzulok, közjegyzők, fordítók, ügyvédek" címszó alatt találja meg.

tiszteletbeli konzul tett bejelentést csak postai úton, levélben lehet beküldeni, faxon vagy beszkennelve nem fogadjuk el.

A bejelentésért nem kell fizetni.

A bejelentést, illetve a jegyzőkönyv postai beérkezését követően a konzulátus haladéktalanul gondoskodik az okmány letiltásáról.

Megtalált okmányok bejelentése

Amennyiben valamely korábban elveszett, eltűnt, vagy ellopott magyar okmányát megtalálta, vagy az előkerült, ennek tényét szintén be kell jelentenie a magyar hatóságok felé. Ezt a konzulátuson keresztül is megteheti a lap alján található  nyomtatvány segítségével.

A bejelentés módja a konzulátuson azonos az okmányok elvesztésének, eltűnésének, ellopásának bejelentésével.

Felhívjuk ugyanakkor a figyelmet, hogy a megtalált okmány csak átlyukasztva (érvénytelenítve) adható vissza korábbi birtokosának, amennyiben az még valamely országban való tartózkodásra (belépésre, átutazásra, kiutazásra) jogosító érvényes engedélyt tartalmaz. Emiatt mindenképpen célszerű mielőbb új okmányt igényelni az elveszett helyett.

Letölthető adatlapok

Jegyzőkönyv személyi igazolvány és/vagy útlevél elvesztéséről, ellopásáról
Kitöltési útmutató a személyi igazolványról, útlevélről szóló jegyzőkönyvhöz
Jegyzőkönyv vezetői engedély elvesztésének, ellopásának bejelentéséhez
Kitöltési útmutató a vezetői engedélyről szóló jegyzőkönyvhöz
Jegyzőkönyv útlevél, vagy személyi igazolvány megtalálásáról