Az alábbi tájékoztató azoknak szól, akiket e-mailben arról értesítettünk, hogy a Londonban igényelt útlevelük vagy személyi igazolványuk elkészült és a londoni konzuli hivatalba megérkezett.

Amennyiben az utazáshoz az elkészült okmányt szeretné használni, a kiállított úti okmány átvétele és az abban foglalt személyes adatok ellenőrzése előtt nem javasoljuk utazási menetjegy vásárlását. Az ebből eredő károkért a konzuli hivatal nem vállal felelősséget.

Kérjük, legyen kedves az alábbiak közül kiválasztani, hogy az elkészült okmány átvételének mely módjáról rendelkezett a kérelem benyújtásakor.

Az átvétel módjára (személyesen vagy postán) a kérelmezéskor tett nyilatkozat utólag nem módosítható.

A tájékoztatás megtekintéséhez szíveskedjen a korábbi nyilatkozatnak megfelelő átvételi mód mellett található + jelre kattintani.

+Útlevél személyes átvétele a londoni konzuli hivatalban

Az okmány személyes átvételére az „Útlevél, egyéb okirat átvétele (elkészült)” ügytípusra történő előzetes időpontfoglalás alapján kerülhet sor a londoni konzuli hivatalban.

Az okmányátvétel időtartama: 3 perc. Késés esetén az ügyintézést nem tudjuk garantálni, így adott esetben új időpontfoglalásra lehet szükség.

Okmányátvételre időpont ide kattintva foglalható.

A londoni konzuli hivatal címe: 

1st Floor, 100 Brompton Road London, SW3 1ER

A személyes átvételkor kérjük bemutatni:

  • a kérelmezéskor kapott igénylőlapot, továbbá
  • érvénytelenítés céljából az előző útlevelet, ha azt a kérelmezéskor utazásra visszakapta.

Kiskorú útlevelét a kérelem benyújtására jogosult szülő egyedül is átveheti, de személyazonosságát érvényes okmánnyal (útlevél, személyi igazolvány vagy vezetői engedély) igazolnia kell.

Az át nem vett útlevelet a megérkezéséről e-mailen küldött értesítéstől számított 1 évig tároljuk, ezt követően megsemmisítésre visszaküldjük Magyarországra a kiállító hatóságnak.

+Személyi igazolvány személyes átvétele a londoni konzuli hivatalban

Az okmány személyes átvételére a londoni konzuli hivatalban az „Személyi igazolvány (eSZIG) átvétel aktiválással (elkészült)” ügytípusra történő előzetes időpontfoglalás alapján kerülhet sor.   

Az okmányátvétel időtartama: 4 perc. Késés esetén az ügyintézést nem tudjuk garantálni, így adott esetben új időpontfoglalásra lehet szükség.

Okmányátvételre időpont ide kattintva foglalható.

A londoni konzuli hivatal címe:

1st Floor, 100 Brompton Road London, SW3 1ER

A személyes átvételkor kérjük bemutatni:

  • a kérelmezéskor kapott igénylőlapot, továbbá
  • a kérelmezéskor kapott, PIN-kártyát tartalmazó borítékot (ennek hiányában az okmány még átvehető és használható – lásd az alábbiakat), továbbá
  • érvénytelenítés céljából az előző személyi igazolványt, ha azt a kérelmezéskor utazásra visszakapta.

A 14. életévét betöltött gyermek a saját személyi igazolványát átveheti.

Kiskorú személyi igazolványát a kérelem benyújtására jogosult szülő egyedül is átveheti, de személyazonosságát érvényes okmánnyal (útlevél, személyi igazolvány vagy vezetői engedély) igazolnia kell.

Okmányátvételkor a személyi igazolványt munkatársunk közreműködésével aktiválni kell. Az aktiváláshoz a PIN-kártyára és egy 6 számjegyű kód megadására van szükség.

Ha PIN-kártyáját az aktiválás előtt elveszíti, másik kártya kizárólag hazai okmányirodában szerezhető be. A konzuli hivatal munkatársa a téves megadás miatt blokkolódott PUK-kód feloldására sem rendelkezik hatáskörrel.

Aktiválás nélkül az elektronikus személyi igazolvány adathordozójához kötött funkciók nem használhatók, de az okmány személyazonosításra és utazásra ettől függetlenül alkalmas marad.

Az át nem vett személyi igazolványt a megérkezéséről e-mailen küldött értesítéstől számítva 1 évig tároljuk, ezt követően megsemmisítésre visszaküldjük Magyarországra a kiállító hatóságnak.

+Útlevél postai kézbesítése

A londoni konzuli hivatal az elkészült útlevél megérkezéséről e-mailben küldött értesítést követően 3 munkanapon belül gondoskodik az okmánynak a Royal Mail útján („signed for” delivery) történő postai feladásáról. A postai szolgáltatásról bővebb információt ide kattintva olvashat: www.royalmail.com/signedfor

A londoni konzuli hivatal a Royal Mail szolgáltatásaiért, a kézbesítés során történt károkért nem vállal felelősséget. Amennyiben az elkészült okmányát postai úton szeretné átvenni, a postázáshoz javasoljuk egy saját névre megcímzett és felbélyegzett („Special Delivery”) válaszboríték benyújtását az útlevél igénylésekor, mert így garantálható a leggyorsabban az okmány kézbesítése.

Ha a londoni konzuli hivatal e-mail értesítését követő 8 napon belül az okmány nem érkezett meg, javasoljuk annak szíves ellenőrzését, hogy esetleg fennáll-e a Royal Mail érdekkörében olyan ismert körülmény, amely a késlekedést indokolhatja (pl. sztrájk). Ennek hiányában javasoljuk hivatalunkat e-mail útján megkeresni, hogy megadhassuk a küldeményhez rendelt nyomonkövetési számot (tacking number), amely alapján a szolgáltatónál ellenőrizheti, hogy megkísérelték-e már a kézbesítést.

Kézbesítési panaszt ide kattintva kezdeményezhet a szolgáltatónál.

Ha a kérelmezéskor megadott postai cím megváltozika kérelmezőnek kell időben gondoskodnia a várható postai küldemények új címre történő átirányításáról:

A londoni konzuli hivatalnak kézbesítetlenként visszaküldött, át nem vett útlevelet a megérkezésről e-mailen küldött értesítéstől számított 1 évig tároljuk, ezt követően megsemmisítésre visszaküldjük Magyarországra a kiállító hatóságnak.

+Személyi igazolvány postai kézbesítése

Alapesetben a kiállított személyi igazolvány postai kézbesítés útján nem vehető át, mert okmányátvételkor munkatársunk közreműködésével kell a személyi igazolványt aktiválni.

Az okmány igénylésekor kapott eAzonosításhoz szükséges PIN-kód aktiválása már az otthon kényelméből is elvégezhető az eSzemélyiM mobilalkalmazás  segítségével. 

Az eSzemélyiM használatához az alábbi főbb paraméterekkel rendelkező okostelefon szükséges:

  • legalább Android 7 vagy iOS 13 verziójú operációs rendszer
  • NFC (near field communication) olvasási képesség (amennyiben használja a mobiltelefonját fizetésre, úgy az biztosan NFC-képes)
  • Internetkapcsolat – közös hálózaton a számítógéppel

Felhívjuk figyelmét, hogy a kártyaolvasás funkció kizárólag Android rendszerű okostelefonokon elérhető, iOS operációs rendszerű készülékekhez kártyaolvasó és megfelelő segédprogram szükséges!

Az eSzemélyiM mobilalkalmazással kapcsolatos részletes információkat megtalálja az alábbi internetes oldalon: https://eszemelyi.hu/eszemelyim-applikacio/

Az aktiváláshoz a kérelmezéskor kapott PIN-kártyára és egy 6 számjegyű kód megadására van szükség.

Aktiválás nélkül az elektronikus személyi igazolvány adathordozójához kötött funkciók nem használhatók, de az okmány személyazonosításra és utazásra ettől függetlenül alkalmas marad.

Amennyiben a kérelmezéskor a postai kézbesítés mellett döntött, a londoni konzuli hivatal az elkészült személyi igazolvány megérkezéséről e-mailben küldött értesítést követően 3 munkanapon belül gondoskodik az okmánynak a Royal Mail útján történő postai feladásáról. A postai szolgáltatásról bővebb információt ide kattintva olvashat: www.royalmail.com/signedfor

A londoni konzuli hivatal a Royal Mail szolgáltatásaiért, a kézbesítés során történt károkért nem vállal felelősséget.

Ha a londoni konzuli hivatal e-mail értesítését követő 8 napon belül az okmány nem érkezett meg, javasoljuk annak szíves ellenőrzését, hogy esetleg fennáll-e a Royal Mail érdekkörében olyan ismert körülmény, amely a késlekedést indokolhatja (pl. sztrájk). Ennek hiányában javasoljuk hivatalunkat e-mail útján megkeresni, hogy megadhassuk a küldeményhez rendelt nyomonkövetési számot (tacking number), amely alapján a szolgáltatónál ellenőrizheti, hogy megkísérelték-e már a kézbesítést.

Kézbesítési panaszt ide kattintva kezdeményezhet a szolgáltatónál.

Ha a kérelmezéskor megadott postai cím megváltozika kérelmezőnek kell időben gondoskodnia a várható postai küldemények új címre történő átirányításáról:

A londoni konzuli hivatalnak kézbesítetlenként visszaküldött, át nem vett személyi igazolványt a megérkezéséről e-mailen küldött értesítéstől számított 1 évig tároljuk, ezt követően megsemmisítésre visszaküldjük Magyarországra a kiállító hatóságnak.