A konzuli eljárásokhoz a kérelmet főszabály szerint személyesen kell benyújtani, illetve az adott eljárást személyesen kell kezdeményezni.

A kérelmeket a konzulátuson ügyfélfogadási időben, előzetes időpont egyeztetés alapjánlehet benyújtani (erről lásd részletesebben az  "Ügyfélfogadás, időpontfoglalás" menüpont alatt szereplő tájékoztatót, illetve az egyes eljárásoknál leírtakat).

Bizonyos  kérelmek a személyes megjelenés mellett postai úton is benyújthatók. A postai úton történő benyújtásnak ugyanakkor általában speciális feltételei vannak, ezért minden esetben meg kell nézni a honlap megfelelő eljárásánál szereplő részletes leírást. Az itt szereplő lista csak tájékoztató jellegű, a részletes feltételeket az egyes eljárások leírása tartalmazza.

Kérjük, vegyék figyelembe, hogy amelyik eljárás ezen a listán nem szerepel, azok kizárólag személyesen, a konzulátuson intézhetők (ügyfélfogadási időben vagy időpont egyeztetés alapján).

Postai úton – meghatározott feltételek esetén – intézhető eljárások:

  • Aláírás hitelesítése (közjegyző közreműködése szükséges!)
  • Családi állapot igazolása
  • Fordítás hitelesítése
  • Hatósági bizonyítvány kérelmezése
  • Hatósági erkölcsi bizonyítvány kérelmezése
  • Házasság magyarországi anyakönyvezése
  • Közjegyző aláírásának és pecsétjének felülhitelesítése
  • Másolat hitelesítése, hiteles másolat készítése
  • Okiratbeszerzés Magyarországról
  • Születés magyarországi anyakönyvezése
  • 12 éven aluliak magánútlevél igénylése (tiszteletbeli konzul vagy közjegyző közreműködése szükséges!)

A konzulátus postai címe, ahova a kérelmeket lehet küldeni:

Hungarian Consulate

35/B Eaton Place
London
SW1X 8BY

Amennyiben a postán beérkezett kérelmük esetében az elkészült okiratot postai úton szeretnék megkapni, úgy szíveskedjenek figyelembe venni, hogy  Magyarországi, vagy más országban található címre nem tudunk postázni. a kérelem postai úton történő benyújtása esetén a konzuli díjat "postal order"-en tudják befizetni.