A magyar agrártermékek az idén kimagasló teljesítményt nyújtottak a “Food Oscar”-ként számon tartott Great Taste Awards (GTA) versenyen. A Közép-Kelet Európai régióból kiugróan nagyszámú díjat hoztak el.  Külön öröm a Hungarikumok, így az akácméz, szegedi fűszerpaprika és a magyar szürkemarha kiváló teljesítménye. Négy olyan ország van a világon, amelyekben a világ legismertebb három luxus élelmiszerét (libamáj, kaviár és fekete szarvasgomba) természetes körülmények között és régóta gyártják: Olaszország, Spanyolország, Franciaország és Magyarország. Hogyha ezekhez még hozzáadjuk a szakértők szerint a világ legjobb, legkomplexebb természetes édes borát, a tokaji aszút, akkor máris megvan a magyarázat arra, hogy Szalay-Bobrovniczky Kristóf nagykövet miért hívta meg a szaksajtót és a beszerzőket egy olyan vacsorára, ahol ezeket a termékeket felhasználva, büszkén mutattuk meg a magyar gasztronómia legjavát.         

A vacsora első és egyedülálló volt a maga nemében, ugyanis kizárólag a Best of Hungary által nevezett GTA nyertes termékek köré épült, bemutatva az alapanyagokat és széleskörű felhasználási lehetőségeiket. További különleges, egyedi színfolt volt az estében, hogy az egyes fogásokhoz nemzetközi szakmai versenyeket nyert magyar pezsgő és jellegzetes, őshonos szőlőfajtáktól készült borok kerültek felszolgálásra. A borpárosításokról egy elismert sommelier-ből, WSET borakadémikusból és vezető borászból/borászat tulajdonosból álló hármas gondoskodott. A menüt a Turul Project londoni fine dining pop-up kezdeményezés séfjei állították össze, így, a vacsora a magyar fine food és borok ünnepe volt Európa egyik legmultikulturálisabb és gasztronómiailag legizgalmasabb fővárosában.    

A vacsora egyes fogásaihoz 11 darab olyan GTA győztes termék került felhasználásra, amelyek összesen 25 darab csillagot nyertek el 2018-19-ben. A Happy Hungarian Wines által felajánlott borok szintén több nemzetközi versenyen bizonyítottak, Decanter platina és arany díjjal büszkélkedhetnek, illetve Magyarországon őshonos fajtákat (Furmint, Kadarka) jelenítettek meg.

Mindez, egy egyedülállóan széles bázison nyugvó összefogással jött létre, a gyártó cégek, borászatok, importőrök - forgalmazók, londoni magyar séfek és nem utolsó sorban a Magyar Nagykövetség és az Agrárminisztérium támogatásával.