A konzuli eljárásokhoz a kérelmet főszabály szerint személyesen kell benyújtani, illetve az adott eljárást személyesen kell kezdeményezni.

A kérelmeket a konzulátuson ügyfélfogadási időben, előzetes időpont egyeztetés alapján lehet benyújtani (erről lásd részletesebben az  "Online időpontfoglalás" menüpont alatt szereplő tájékoztatót, illetve az egyes eljárásoknál leírtakat).

Bizonyos kérelmek postai úton is benyújthatók. A postai úton történő benyújtásnak ugyanakkor általában speciális feltételei vannak, ezért minden esetben meg kell nézni a honlap megfelelő eljárásánál szereplő részletes leírást. Az itt szereplő lista csak tájékoztató jellegű, a részletes feltételeket az egyes eljárások leírása tartalmazza.

Amelyik eljárás a lenti listán nem szerepel, az kizárólag személyesen, a konzuli hivatalban intézhető, előzetes on-line időpontfoglalás alapján.

Postai úton – meghatározott feltételek esetén – intézhető eljárások:

  • Aláírás hitelesítése (brit közjegyző közreműködése szükséges!)
  • Másolat hitelesítése, hiteles másolat készítése
  • 12 éven aluli gyermek magánútlevél igénylése, feltéve, hogy a gyermek születése Magyarországon anyakönyvezve van (tiszteletbeli konzul közreműködése szükséges!)

A konzulátus postai címe, ahova a kérelmeket lehet küldeni:

Embassy of Hungary
Consular Office
100 Brompton Road
London
SW3 1ER

Amennyiben a postán beérkezett kérelmük esetében az elkészült okiratot postai úton szeretnék megkapni, úgy szíveskedjenek figyelembe venni, hogy  Magyarországi, vagy más országban található címre nem tudunk postázni. a kérelem postai úton történő benyújtása esetén a konzuli díjat "postal order"-en tudják befizetni.